• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 آبان 1399
کد مطلب : 114680
+
-

با کمک اهالی چند مشکل مهم‌ محلی را شناسایی کرده ایم

مطالبه‌  از شهروندان پاسخ از مسئولان

مطالبه‌  از شهروندان پاسخ از مسئولان

زهرا بلندی

شهروندان بیش از هرکسی می‌توانند مدیریت شهری را در شناخت نقاط ضعف شهر و تبدیل آن به فرصت یاری کنند. کافی است یک‌تریبون به آنها بدهیم تا ساعت‌ها درباره محله‌شان صحبت کنند. از دغدغه‌ها بگویند و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را برای رفع چالش‌ها اعلام کنند. همشهری محله علاقه‌مند است به‌عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولان، هرازگاهی پای صحبت اهالی یک محله بنشیند و با پیگیری این خواسته‌ها‌درصدد پاسخگویی به نیازهای آنها قرار بگیرد. در این گزارش به بررسی برخی خواسته‌های ساکنان منطقه19می‌پردازیم.  


نبود پارکینگ طبقاتی در محله نعمت‌آباد

ساخت یک پارکینگ طبقاتی در خیابان نور برای‌ تردد راحت‌تر خریداران در فروشگاه‌های صنایع چوبی و مبلمان از درخواست‌های چندساله ساکنان و کاسبان محله نعمت‌آباد است. کاسبان محله و اعضای شورایاری نه تنها برای رفاه حال خریداران، بلکه با هدف جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای ساکنان این محله تقاضای انتقال ساختمان پلیس راهور منطقه ۱۹ به جایی دیگر و تبدیل این فضا به پارکینگ طبقاتی را به اطلاع مسئولان رسانده‌اند. این موضوع در دوره‌های مختلف مدیریت شهری عنوان شده، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. در دوره پنجم مدیریت شهری دیدگاه شهردار منطقه نسبت به این موضوع مثبت بوده و با پذیرش مطالبات مردم پیگیر اجرای این طرح بوده است.  

پاسخ مسئول/تلاش برای رفع موانع

با هدف پاسخگویی به مطالبات شهروندان‌درصدد اجرای اقدامات اولیه برای پیشبرد این طرح بوده‌ایم. انتقال ساختمان پلیس راهور منطقه به جایی دیگر به‌زودی انجام خواهد شد. برای ساخت پارکینگ طبقاتی به دلیل اینکه این زمین وقفی است، در حال رایزنی با موقوفه آن هستیم. متأسفانه پذیره بالایی از سوی موقوفه اعلام شده که چالش‌هایی را برای ما ایجاد کرده است. با این حال در تلاش برای رفع این چالش‌ها هستیم و درصورت رفع این موانع ساخت پارکینگ در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
علیرضا مرآتی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه19

ساماندهی شیطان بازار خلازیل

ساماندهی شیطان بازار خیابان خلازیل طی چند سال اخیر یکی از دغدغه‌های مهم ساکنان محله‌های شهید کاظمی و دولتخواه جنوبی و چه بسا دغدغه پایتخت شده است. جایی که به محل خرید و فروش اجناس دست دوم، مستعمل و ضایعات معروف است و هرجمعه صدها خریدار و فروشنده برای تبادل کالا به آن مراجعه می‌کنند. وجود چنین جایی در محدوده شهری علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین و نازیبا کردن محله، آسیب‌های اجتماعی متعددی نیز به بار می‌آورد. 

 پاسخ مسئول/راهکار ارائه شده است

 این محدوده جزء «پهنه جی» است و باید به فضای سبز تبدیل شود، اما متأسفانه سازمان اوقاف، این محدوده را اجاره داده و به‌عنوان اموال تجاری مورد بهره‌برداری ضایعات‌فروشان قرار گرفته است. ما با هدف ساماندهی این بازار بررسی‌های لازم را انجام داده، مدل و راه‌حل‌هایی را برای ساماندهی آن طراحی کرده و به‌صورت پیشنهاد به شهرداری تهران ارائه کرده‌ایم، اما تصمیم‌گیری اصلی برای تعیین تکلیف این بازار نیازمند نظر شهرداری تهران و دستگاه‌های مهم دیگر است. جای خوشحالی است که این موضوع طی چند سال اخیر شناسایی و از حاشیه به متن آورده شده تا به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهری مورد حل و فصل قرار بگیرد. 
علی داوطلب، معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه19

مزاحمت نمایشگاه‌های خرید و فروش خودرو

سال‌ها پیش مرکز خرید و فروش خودرو شکوفه در تقاطع خیابان‌های شکوفه و سبلان قرار داشت و همه ساکنان جنوب غرب تهران برای معامله خودرو به این محدوده مراجعه می‌کردند. با گذشت سال‌ها از انتقال این مرکز به بزرگراه شهید آیت‌الله ‌سعیدی، همچنان نمایشگاه‌داران و دلالان خودرو در اینجا فعالیت می‌کنند. به سبب شکل‌گیری چنین بورسی، خودروهای زیادی به‌صورت دوبله در خیابان‌های رحمان، بخشنده، لقمان، نوید، ارسطو و حتی داخل بوستان بهار پارک می‌شوند که نه تنها در رفت‌وآمد اهالی اختلال ایجاد می‌کنند، بلکه ترافیک سنگینی را برای این محله به بار می‌آورند. 

پاسخ مسئول/در انتظار رای کمیسیون بند20 ماده55 

بنا به درخواست شهروندان برای رفع این مشکل، بازدیدهای میدانی از این خیابان‌ها داشته‌ایم و شرایط موجود مورد بررسی قرار گرفته است. براساس کمیسیون 
بند20 ماده55 قانون شهرداری‌ها که مربوط به جلوگیری از ایجاد و تأسیس اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‌شود، این تخلفات مورد پیگیری قانونی قرار گرفته و به کمیسیون اعلام خواهد شد و به محض صدور رأی اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان انجام می‌شود. 
میثم آزمایش، شهردار ناحیه2 منطقه

چاره‌اندیشی برای گلفروشان بزرگراه 

فعالیت گلفروشان در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی‌نژاد معضل بزرگی است که بارها در گزارش‌های مختلف درباره‌اش صحبت شده، اما هنوز چاره‌ای کارساز برای آن اندیشیده نشده است. برخی از این فروشندگان که اغلب کودک هستند، کنار بزرگراه و بین خودروهای عبوری بدون رعایت
 موارد ایمنی اقدام به فروش گل می‌کنند. این مشکل علاوه بر آسیب‌های اجتماعی خطر حوادث ترافیکی و جاده‌ای را افزایش می‌دهد. 

پاسخ مسئول/ساماندهی در دستورکار است

طرح ساماندهی گلفروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی‌نژاد جزء طرح‌های مهمی است که در دستورکار قرار گرفته است. در حال اجرای مراحل مقدماتی این طرح هستیم و پیش‌بینی می‌شود طی 6ماه آینده مراحل اجرایی آن کلید بخورد. 
عادل خزایی پول، رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه19
 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید